آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان

آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان می‌ تواند موجب شود تا به راحتی در فصل تابستان کت و شلوار های زیبا و مناسبی را بپوشید. بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که نمی توانند در فصل تابستان و به علت گرمای هوا از کت و شلوار استفاده کنند، اما این باور کاملا اشتباه می باشد. زیرا کت و شلوار های مخصوصی وجود دارند که مختص فصول گرم سال و به ویژه فصل تابستان می باشند.

محبوب ترین و پرطرفدار ترین پوشاک آقایان ، کت و شلوار می باشد. به طوری که می توان با انواع و اقسام این پوشش، در مجالس و مراسم های مختلف شرکت داشت.

 نکات مورد توجه و مهم در انتخاب و تهیه ی کت شلوار های تابستانی:

همه ی ما می‌ دانیم که با رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا پوشیدن لباس های زمستانی به یک اتفاق ناممکن تبدیل می شود. اکثر کت شلوار ها نیز استایل زمستانه دارند و ضخیم می باشند. اما برای تابستان نیز کت و شلوار های مخصوصی طراحی می‌ شوند که شما در مبحث آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان می توانید به شناخت دقیقی از این نوع کت شلوار ها برسید تا بتوانید متناسب با این فصل یک دوخت کت شلوار یا یک خرید کت شلوار موفقیت آمیز را تجربه کنید. و مطمئن باشید که اگر یک کت شلوار متناسب با این فصل را بدوزید یا بخرید، قطعاً با گرمای هوا اذیت نمی شوید و استایل رسمی خود را نیز کماکان حفظ خواهید کرد.

توجه به آستر:

مهم ترین نکته ای که در امر آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان باید به آن توجه کنید آستر کت می باشد. آستر به پارچه ای گفته می شود که در قسمت داخلی کت دوخته می شود و باعث می شود که از تماس مستقیم بدن با کت جلوگیری شود. و علاوه بر این از ایجاد حساسیت و خارش در بدن نیز جلوگیری خواهد کرد. نوع و کیفیت آستر مورد استفاده در کت از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا آستر به صورت مستقیم با پوست بدن در ارتباط است و باید کیفیت بالایی داشته باشد.

بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که وجود استر در کت باعث گرمای بیش از اندازه ی آن خواهد شد. این اعتقاد تا حدی درست می باشد اما باید یادآور شویم که آستر ها نیز انواع مختلفی دارند و شما باید آستر متناسب با فصل را برای کت خود انتخاب کنید. اگر قصد دوختن کت شلوار برای فصل گرم و تابستانی را دارید بهتر است از آسترهای الیاف طبیعی یا نخی استفاده کنید. این آستر ها گرمایی زیادی ندارند و باعث ضخامت بیش از اندازه ی کت نخواهند شد‌.

استفاده از پارچه مناسب:

پارچه های بسیار متنوعی در بازار وجود دارند که هر یک از این پارچه ها ویژگی های خاص خود را دارا هستند. و برای فصل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برای دوخت یا خرید یک دست کت و شلوار باید به جنس پارچه ی‌ آن دقت کنید. که لطیف نرم و ظریف باشد. معمولاً پارچه هایی مانند پنبه، لینن یا کتان ضخامت کم تری دارند و انتخاب مناسبی برای فصل تابستان می باشند.

کتان از الیاف طبیعی ساخته شده است و به همین علت گرما کمتر جذب آن خواهد شد و به خنک شدن بدن کمک شایانی می کند. اما نکته ی منفی که در مورد پارچه های جنس کتان وجود دارد این است که این پارچه ها به سرعت چروک می شوند و باید به صورت پیوسته آن ها را اتو کنید. اگر با این موضوع مشکلی ندارید، پارچه ی کتان بهترین انتخاب برای کت شلوار تابستانی می باشد. زیرا با وجود داشتن بافت ظریف و خنک، از ایستادگی مناسبی نیز برخوردار است.

رنگ مناسب:

در امر آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان باید به رنگ کت و شلوار منتخب خود نیز دقت داشته باشید. زیرا رنگ نیز تاثیر زیادی در میزان جذب گرما دارد. دقت کنید که هر چقدر کت و شلوار شما تیره تر باشد گرمای بیشتری را به خود جذب می‌ کند و باعث می‌ شود دمای بدن شما بالا برود. اما اگر کت و شلوار شما رنگ روشن داشته باشد نسبت به رنگ تیره یا رنگ مشکی، کم تر گرمای هوا را به خود جذب خواهد کرد. بهتر است که برای انتخاب کت و شلوار های تابستانی از رنگ هایی مانند قهوه ای روشن، کرم، بژ، خاکستری روشن و یا آبی روشن استفاده کنید.

انتخاب پیراهن مناسب:

پیراهن با بدن شما به صورت مستقیم در تماس می باشد. در نتیجه پیراهنی که به همراه کت و شلوار می پوشید باید کیفیت بالایی داشته باشد و کاملاً خنک باشد.

بهترین گزینه پیراهن کتان یا پیراهن نخ صد در‌ صد می باشد. این پیراهن ها به این دلیل که از الیاف طبیعی تهیه می شوند، بافت سبک و بسیار مناسبی دارند که نه تنها برای پوست بدن باعث ایجاد حساسیت نمی شوند بلکه به کاهش دمای بدن کمک شایانی می‌ کنند. و هرگز باعث ایجاد حرارت و تعریق و حتی بوی بد نخواهند شد. 

اکنون که به صورت کامل به آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان اشراف پیدا کردید می توانید یک پیراهن کاملا متناسب با کت و شلوار خود نیز انتخاب کنید. در زمینه ی رنگ پیراهن باید به رنگ کت و شلوار دقت کنید و یک رنگ کاملا مکمل نسبت به آن انتخاب کنید. برای مثال اگه اگر کت و شلوار شما رنگ آبی روشن دارد می توانید از پیراهن سفید برای آن استفاده کنید. یا اگر کت و شلوار شما رنگ قهوه‌ ای روشن دارد می توانید از رنگ نباتی یا کرم به عنوان پیراهن بهره ببرید.

اکسسوری های مورد نیاز برای کت و شلوار های تابستان:

در امر آشنایی با کت و شلوار های مناسب تابستان باید به اکسسوری های لازم که با این کت ها ست می شوند نیز دقت کافی داشته باشید تا استایل شما کامل و زیبا به نظر برسد.

تعداد کم و محدودی از اکسسوری ها هستند که می توانند با کت و شلوار های تابستانی ست شوند. مهم ترین و اصلی ترین اکسسوری که باید همراه با این نوع کت و شلوار ها از آن استفاده کنید عینک آفتابی می باشد. که این عینک ضمن بخشیدن جلوه ای منحصر به فرد به استایل شما باعث زیبا تر به نظر رسیدن کت و شلوار شما نیز خواهد شد و به خوشتیپ شدن شما کمک شایانی می کند. علاوه بر این بهتر است که در فصل تابستان از کراوات استفاده نکنید و حتی می توانید چند عدد از دکمه های پیراهن خود را نیز باز بگذارید. تا هم هوا به خوبی به بدن شما رفت و آمد کند و هم یک استایل تابستانه ی فوق العاده جذاب داشته باشید. بهتر است که باز بودن یک یا دو دکمه ابتدایی پیراهن اکتفا کنید.

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه