اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار

یکی از استایل های جذاب در بین مردان که معمولا مورد سلیقه همه قرار دارد، پوشیدن کت و شلوار به روز و مدرن است. کت و شلوارها به دلیل آنکه معمولا نگهداری سخت تری از سایر لباس ها دارند، اغلب افراد در نگهداری آن ها با مشکل روبرو می شوند. بنابراین بهتر است که با اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار آشنا شوید و بدانید که چطور می توانید همیشه کت و شلوارهای خود را تمیز و آراسته نگه دارید.

نگهداری از کت و شلوار

یکی از مهمترین لباس هایی که اغلب آقایان شیک پوش به تن دارند، انواع کت و شلوارها می باشند. به طور کلی می توان گفت هر مردی حداقل یک دست کت و شلوار در کمد خود دارد که در مواقع مهم از آن استفاده می کند. بهتر است که از آن به درستی مراقبت کنید و نگهداری صحیحی داشته باشید تا بتوانید هر زمانی که نیاز داشتید، کت و شلوار تمیز و مرتب داشته باشید. از آنجایی که خرید یک کت و شلوار با کیفیت امروزه هزینه بالایی دارد و نمی توان در هر زمانی اقدام برای خرید کت و شلوار نمود.

پس تنها راهی که می توان همیشه یک دست کت و شلوار مرتب در کمد داشت. استفاده از روش های نگهداری صحیح از این لباس است. پس شما نیز اگر یک مرد خوش پوش هستید که همیشه به دنبال آراستگی می گردید. بهتر است که اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار را به کار بگیرید تا بتوانید همیشه شیک و به روز به نظر برسید. با کمک استفاده از این روش ها، می توانید کیفیت کت و شلوار خود را حفظ کرده و برای مدت زمان طولانی از آن بهترین استفاده را داشته باشید.

اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار

همانطور که ذکر شد، یکی از روش های اینکه با کت و شلوار خود همیشه شیک پوش به نظر برسید، این است که آن را تمیز و آراسته نگه دارید که هر زمانی که آن را به تن می کنید، انگار که تازه خریداری شده است. پس بهتر است که با اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار آشنا شوید.

قبل از استفاده آن را تمیز کنید

معمولا به روی کت و شلوار شوره و لکه خوراکی و موی سر باقی می ماند. به همین دلیل قبل از استفاده بهتر است که آن ها را تمیز کنید. برای این کار کت را به روی قسمتی آویزان کرده و با شانه های مخصوص، آن ها را پاک کنید. از آنجایی که برخی از پارچه ها قابلیت گرد و خاک گیری بالایی دارند، این کار باعث می شود تا لباس شما مانند روز اول شود. می توانید لکه های جزئی را به این صورت از بین ببرید.

جیب ها را خالی نگه دارید

پر کردن جیب کت و شلوار باعث آویزان شدن پارچه و از بین رفتن استحکام آن ها می شود و شکل جیب را خراب می کند. پس از گذاشتن وسایل سنگین درون جیب کت و جیب شلوار خودداری کنید. اگر جزو افرادی هستید که همیشه وسایل زیادی از جمله سوئیچ اتومبیل، دسته کلید، کارت های بانکی و موارد این چنینی همراهتان است. سعی کنید که یک کیف دستی مردانه داشته باشید و آن ها را درون آن جای دهید.

شلوار  اضافه تهیه کنید

همیشه سعی کنید در زمان خرید کت و شلوار، یک شلوار مردانه جداگانه همرنگ کت خود داشته باشید. به این صورت می توانید هر از گاهی شلوار کت خود را عوض کنید. این کار باعث می شود تا کت و شلوار شما همیشه نو و سالم باقی بماند و زود پوسیده نشود و از بین نرود.

رفتن به خشک شویی

اگر در دسته افرادی هستید که از کت و شلوار خود زیاد استفاده نمیکنید. تنها در زمانی به سراغ خشک شویی بروید که لباس شما بیش از حد معمول کثیف شده باشد. بنابراین تنها راه شستن این دست لباس بدون آن که آسیب ببیند، سپردن آن به دست یک خشک شویی قابل اعتماد است.

چوب رختی مناسب

اغلب افراد در لباس های خود از چوب رختی هایی استفاده می کنند که یک طرف کت آویزان می شود. چرا که این چوب رختی قدرت تحمل وزن لباس را ندارد. پس باید به سراغ چوب رختی های مخصوص کت و شلوار بروید که برای شلوار شما جایگاه مخصوص به روی چوب رختی وجود داشته باشد. این چوب رختی ها قالب کت شما طراحی شده اند و کت و شلوار خیلی شیک و زیبا به روی آن جای می گیرد و خراب نمی شود.

به خوبی از آن مراقبت کنید

در زمانی که کت و شلوار تنتان است. خوردن و آشامیدن را با احتیاط انجام دهید تا از ریختن آن ها به روی لباستان خودداری شود. به این صورت زمان های شستشو را کاهش می دهید و این کار باعث حفظ الیاف پارچه لباس شما می شود. پس مراقبت کردن از کت و شلوار در زمانی که آن را تن دارید، تاثیر زیادی در حفظ کیفیت آن دارد.

اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار

استفاده از کاور

استفاده از کاور مخصوص زیپ دار، یکی از مهمترین و اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار است. بنابراین سعی کنید کت و شلوار خود را همیشه درون یک کاور نگه دارید تا به روی آن گرد و غبار ننشیند.

کت و شلوار مناسب انتخاب کنید

باید سعی کنید زمانی که به سراغ خرید کت و شلوار و پوشاک آقایان می روید، کاملا از همه جهات قد و سایز اندازه شما باشد. چرا که کت و شلوارهای خیلی تنگ یا خیلی گشاد، باعث ناخوشایند شدن استایل شما و از همه مهمتر باعث خراب شدن هر چه زودتر کت و شلوار می شود. این لباس حتی اگر در باکیفیت ترین جنس هم باشد، ولی اندازه شما نباشد، وجه زیبایی ندارد. پس به این نکته توجه کنید.

کلام آخر

آراستگی و شیک پوش بودن یک امر مهم محسوب می شود که به خود شما وابسته است. پس با رعایت اصولی ترین روش های نگهداری از کت و شلوار می توانید همیشه آراسته و مرتب باشید و استایلی جذاب و به روز داشته باشید. پس تنها کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و از کت و شلوار خود به درستی مراقبت کنید. 

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه