تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت

یکی از جذاب ترین استایل هایی که مردان زیادی به آن علاقه مند هستند، استفاده از کت و شلوار می باشد. کت و شلوارها از گذشته تا به امروز دچار تغییر و تحولات زیادی شده اند ولی با این حال همچنان در راس بهترین استایل مردانه قرار دارند. چیزی که قرار است راجع به آن بدانیم تا یک استایل زیباتر داشته باشیم، این است که تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت در چیست.

کت و شلوار اسپرت و رسمی

امروزه همه شما با اصطلاح رایج رسمی و اسپرت آشنایی کاملی دارید. از زمان گذشته انواع کت و شلوارها به دلیل رسمی بودن استفاده می شدند. یعنی زمانی که فردی قرار بود به یک مهمانی مهم و یا جلسه کاری رسمی برود، از پوشش کت و شلوار استفاده می کرد. البته نمی توان گفت که امروز نیز اینطور نیست. ولی با کمی تغییر و تحول در انواع کت و شلوارها روبرو شده ایم که به آن ها کت و شلوار اسپرت نیز گفته می شود. منظور از استایل رسمی همانطور که میدانید، لباسی است که معمولا مجلسی و سنگین تر به حساب می آید و برای مهمانی های مهم استفاده می شود. بر خلاف آن، استایل های اسپرت، ظاهری راحت و خودمانی تر ایجاد می کنند.

تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت

پس استفاده از کت و شلوار رسمی به صورت اسپرت، یک تضاد جذاب است که می تواند زیبایی استایل شما را دو برابر کند. پس چیزی که در اینجا برای برخی از افراد جای سوال است، این است که هنوز خیلی از آن ها نمی دانند که چطور می توانند یک ست کت و شلوار اسپرت و یا رسمی داشته باشند و به دنبال تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت هستند. بهتر است بدانید که هر دو این استایل ها به نوبه خود جذاب هستند و هر مرد خوش سلیقه  ای بهتر است حداقل یک دست کت و شلوار رسمی و یک دست کت و شلوار اسپرت در کمد لباس های خود داشته باشد. این است که باعث متفاوت تر جلوه دادن استایل شما می شود.

تفاوت کت و شلوارها

همانطور که ذکر شد، تفاوت هایی بین این دو کت و شلوار وجود دارند که نوع استایل مردانه شما را از یکدیگر متمایز می کنند. شاید از نظر شما دو فردی که کت و شلوار پوشیده و در کنار یکدیگر ایستاده اند تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند. چرا که هر دوی آن ها کت و شلوار پوشیده اند. ولی وقتی که به جزئیات استایل آن ها دقت کنید، خواهید دید که یکی از آنها کت و شلوار رسمی و دیگری اسپرت پوشیده است. بهتر است در ادامه با تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت آشنا شوید.

کت و شلوار رسمی

کت و شلوارهای رسمی از رایج ترین انواع کت و شلوار هایی هستند که همه شما به وضوح مدل آن ها را دیده اید. این کت و شلوارها معمولا به صورت ساده و معمولی دوخته می شوند که هر فرد می تواند آن ها را در سایز خود تهیه کند. از همه مهمتر، کت و شلوارهای رسمی تنها باید به وسیله پیراهن مردانه و کفش های چرم مردانه پوشیده شوند که استایل رسمی تری ایجاد می کنند. این دسته از کت و شلوارها معمولا در رنگ های یکسان طراحی و آماده می شوند و امکان دوخت آنها در رنگ های متفاوت در بین کت و شلوار وجود ندارد و کت و شلوار باید در یک رنگ و از یک پارچه باشند.

کت و شلوار اسپرت

بر خلاف کت و شلوارهای رسمی، این نوع از کت و شلوارها معمولا گشاد و راحت تر هستند و به صورتی آماده می شوند که امکان پوشیدن چند لایه لباس در زیر آن وجود دارد. همچنین شلوار این دسته از کت ها راحت و گشادتر و یا حتی تنگ تر می تواند باشد که این وابسته به سلیقه افراد متفاوت است. به راحتی می توانید کت و شلوار اسپرت را در رنگ های جداگانه در بین کت و شلوار تهیه کنید.

از همه مهمتر، این سبک لباس برای مهمانی های رسمی و غیر رسمی مناسب است و همیشه شما را شیک و به روز نشان می دهد. در برخی از انواع کت های اسپرت این نوع کت و شلوارها، وصله ای در قسمت آرنج، جیب کوچک و یا پیلی نیز مشاهده می کنید. در زیر کت های اسپرت به راحتی می توانید انواع تیشرت، پیراهن، پلیور و یا هر لباس دیگری را ست کنید. این کت و شلوارها را حتی می توانید با سایر شلوار و یا کت ها نیز ست کنید.

نکاتی برای ست کردن کت و شلوار رسمی و اسپرت

اگر به دنبال این هستید که همیشه با پوشیدن کت و شلوارها استایل جذابی داشته باشید. باید به یکسری نکات مهم در پوشش خود توجه کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • رنگ کت و شلوار بهتر است با لباسی که در زیر آن می پوشید ست باشد و یا تضاد داشته باشد.
  • سعی کنید از رنگ های یکسان در کت و شلوار و سایر لباس هایی که در زیر آن می پوشید استفاده نکنید.
  • در انتخاب رنگ دقت کنید.
  • اگر دوست دارید از یقه اسکی، تیشرت و یا هر گونه پیراهن دیگر استفاده کنید، باید به سراغ کت و شلوار اسپرت بروید.
  • کت و شلوار رسمی برای جلسات کاری، مهمانی های رسمی مناسب تر است.
  • اگر به دنبال یک استایل کژال سطح بالا برای روزمره هستید؛ کت و شلوار اسپرت توصیه می شود.
  • از پوشیدن کتانی با کت و شلوار رسمی خودداری کنید.
  • سعی کنید در کت و شلوارهای اسپرت کمتر از کراوات و یا پاپیون استفاده کنید.
تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت
کلام آخر

هر فردی در زندگی دوست دارد استایل جذاب و به روز داشته باشد. ولی اکثر افراد نمی دانند که چطور می توانند این کار را انجام دهند. بهتر است بدانید این کار اصلا سخت نیست، تنها باید کمی به جزئیات دقت کرده و سلیقه خود را به روز کنید. همچنین با آگاهی از تفاوت کت و شلوار رسمی و اسپرت می توانید یک استایل متفاوت و جذاب تر داشته باشید. با اینکار در جمع دوستان و آشنایان خود بدرخشید. پوشیدن کت و شلوار هیچ وقت در پوشاک آقایان از مد نمی افتد و همیشه به درخشیدن شما کمک می کند. 

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه