روانشناسی رنگ در پوشاک آقایان

روانشناسی رنگ در پوشاک آقایان

روانشناسی رنگ در پوشاک آقایان تاثیر خیلی زیادی در حالات روحی روانی و ارتباطات میان فردی و نمایان کردن شخصیت فرد خواهد داشت. انتخاب رنگ مناسب پوشش، عاملی نیرومند و تاثیر گذار در تحریک احساسات و حالات روحی افراد خواهد بود. روانشناسی رنگ یعنی تاثیر گذاری رنگ های موجود در طبیعت و محیط بر ذهن و حالات روحی افراد. احساسات می تواند تحت تاثیر رنگ هایی که برای پوشش انتخاب می کنیم باشند و تغییر کنند. طراحان مد و روانشناسان رنگ معتقدند که رنگ لباس از فاکتور های اساسی برای خرید می باشد. امروزه مسئله ی انتخاب رنگ به مساله ای حائز اهمیت برای طراحان لباس تبدیل شده است. علاوه بر قضیه ی مد و ترکیب مناسب لباس و تاثیرات آن بر ذهن و جسم، رنگ لباس در بسیاری از شغل ها و حرفه ها موجب کاهش استرس شغلی و ارتقای مهارت های ارتباطی می شود. استفاده ی درست و اصولی از رنگ ها در موقعیت های خاص می تواند در صورت فقدان انگیزه ی کاری یا بی روح بودن محیط را از بین ببرد و محیط سالم و پر نشاط را به وجود آورد. از دیدگاه روان شناسی رنگ لباس افرادی که با کودکان سروکار دارند و در چنین محیط هایی مشغول به کار و فعالیت می باشند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این دسته افراد معمولا باید از لباس هایی با رنگ بندی های شاد و سرزنده استفاده کنند که تاثیر بسزایی در روحیات کودکان دارد. همچنین اگر دقت کرده باشید روی دیوار های محیط هایی چون مهد کودک ها از رنگ ها و نقاشی های سرشار از رنگ های متنوع و شاد استفاده شده است. طبق مطالعات روان شناختی بهترین رنگ برای لباس رنگی است که حس خوبی در انسان ایجاد کند و مطابق موقعیتی که در آن قرار داریم باشد. آشنایی درست و اصولی با روانشناسی رنگ ها به ما این امکان را می دهد تا با انتخاب رنگ مناسب برای هر موقعیت خاصی احساسات درستی را نمایان کنیم که در خور شخصیت ما باشد.

کاربردهای روانشناسی رنگ

رنگ تاثیر بسیار زیادی در زندگی، شخصیت و روحیات افراد دارد و توجه به رنگ ها در ایجاد روحیات مختلف در افراد اهمیت دارد. آگاهی از روانشناسی رنگ از نظر دیدگاه های روان شناختی و استفاده ی درست و بجا از آن ها فواید زیادی دارد. استفاده ی کاربردی از رنگ ها در تبلیغات، طراحی و دکوراسیون ،در پزشکی و نحوه ی لباس پوشیدن در موقعیت های خاص و مختص آن موقعیت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. رنگ به مدل لباس، جذابیت بیشتری می بخشد. لباس انتخابی هر شخص یکی از مهم ترین عوامل بروز دهنده ی ذوق و سلیقه ی فرد می باشد. سه فاکتور در انتخاب رنگ لباس حایز اهمیت می باشند: رنگ پوست و مو، فرم اندام، سن و شخصیت. برای روانشناسی رنگ در پوشاک آقایان و پی بردن به شخصیت و شناخت فردی سری به کمد لباس هایش بزنید و به رنگ لباس هایی که معمولا بیشتر می پوشد دقت کنید. اگر کمد لباسش پر از لباس های رنگارنگ و پر رنگ و لعاب باشد باز یکی از رنگ ها بیشتر به چشم می خورد و ترجیح آن شخص می باشد زیرا با آن رنگ احساس بهتر و راحتتر و اعتماد به نفس بیشتری دارد. از این رو رنگ لباس می تواند انعکاس دهنده ی شخصیت افراد می باشد. اهمیت انتخاب اصولی رنگ از آن جایی که قادر به نشان دادن اندام به گونه ای چاق تر و حتی لاغرتر و نشان دادن محاسن و معایب اندام می باشد متاثر بر رنگ پوست و مو نیز می باشد. برای انتخاب رنگ لباس بهتر است به نور محیط نیز توجه شود و متناسب با موقعیت نور و روشنایی باشد. پارچه های کدر و مات به علت جذب نور، رنگ پوست را شفاف تر و روشن تر نشان می دهند، این نوع پارچه ها برای افراد پیر و افرادی که پوست کمرنگی دارند مناسب خواهد بود. میتوان طیف رنگ ها را که هر کدام نمایانگر حالات و شخصیت های متنوع می باشد در 3 گروه دسته بندی کرد.

 

همچنین بخوانید از رنگ مناسب برای فصل بهار

 

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی که شامل رنگ های نود و خاکستری و سیاه و سفید می باشند، حس آرامش و راحتی را در روحیات فرد به ارمغان می آورد. رنگ سفید که خود خالص ترین و کامل ترین رنگ است، و پیراهن سفید نماد سادگی، خلوص، احترام و رسمیت می باشد. استفاده از لباس رنگ سفید در مراسمات ازدواج نمایانگر خلوص و صداقت می باشد. رنگ مشکی دارای تعابیر و معانی متعدد منفی و مثبت می باشد. در بسیاری از نظریه های روان شناختی نیز مشکی را نشانه ی ترس و تهدید، غم، اندوه و مرگ تعبیر می کنند. اما بسته به حالت روحی و شخصیت فرد استفاده از چنین رنگ هایی متمایز است. رنگ خاکستری رنگی خنثی می باشد که در درجه های مختلف روشن و تیره نمایانگر حالات و مفاهیم مختلفی می باشد. رنگ صورتی افراد را جوان تر از سنشان نشان می دهد و رنگی آرامش بخش است.

پوشاک آقایان

رنگ های سرد

طیف رنگ های سرد که شامل رنگ های آبی، بنفش، سبز و تنالیته های مختلف آنها در گستره ی رنگ های سرد جای دارند، می شود. در روانشناسی رنگ و رنگ درمانی از طیف رنگ سبز برای برطرف کردن اضطراب و فشارهای عصبی و به اصطلاح روانشناسی برای  پاک سازی روح و ذهن و تعادل عاطفی و آرامش درونی مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های سبز رنگ آرامش بخش بوده و باعث انتقال انرژی مثبت به دیگران و احساس نزدیکی به طبیعت می شود. رنگ آبی که در طیف رنگ های سرد قرار دارد و رنگ آب، دریا و آسمان است، نماد صلح و آرامش می باشد. رنگ آبی ضربان قلب را کاهش میدهد و به این دلیل در علم روان شناسی برای مدیتیشن و تمدد اعصاب از این رنگ استفاده می شود.در این مطلب با روانشناسی رنگ در پوشاک آقایان آشناشدیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید پوشاک مناسب خود داشته باشید.

سبد خرید

ورود

حساب کاربری ندارید؟

فروشگاه